És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat considerada de risc important en matèria d’incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent.
Organisme Competent/Responsable: Generalitat de Catalunya.
Àrea tramitadora: Ajuntament: Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
Qui el pot demanar?
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
Canals de tramitació: Per mitjans electrònics o de manera presencial.
Període de l’any en què es pot demanar: Es pot presentar en qualsevol moment.
Termini de la sol·licitud: Prèviament a l’inici de l’activitat i de la presentació de la corresponent comunicació prèvia.
Requisits previs: Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit, si és el cas.
Preu/Taxa: La taxa que, si és el cas, estableixi l’ordenança fiscal.
Mitjans de pagament: Els que estableixi l’ordenança fiscal.
Impresos del tràmit: Formulari de la sol·licitud d’Informe previ en matèria d’incendis.
Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Termini de Resolució: El termini per resoldre la petició d’informe per part de l’òrgan de la Generalitat és de dos mesos des que entra la petició fins que s’emet l’informe.
Silenci administratiu: En el cas que, un cop transcorregut aquest termini no s’hagi emès l’informe, s’entén que l’informe és favorable.
Vies de reclamació: Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès:
L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos, i el farà arribar a l’Ajuntament que, alhora, el notificarà a l’interessat.
No caldrà realitzar novament aquest tràmit: